De bedrijfswereld evolueert heel snel. Fusies, overnames, herstructureringen, … zijn evoluties die allemaal impact hebben op uw personeel.
Maar ook zonder onmiddellijke plannen voor een fusie, overname of herstructurering is het geen overbodige luxe om alle gegevens m.b.t. het personeelsbeleid en –beheer te laten nakijken op conformiteit met de vele wettelijke en reglementaire bepalingen.
Wij nemen in het kader van een sociale audit bijvoorbeeld graag uw arbeidsreglement onder de loep en gaan voor u na of alle administratieve formaliteiten rond deeltijdse arbeid in orde zijn. We zien er o.a. mee op toe dat alle sectorale en andere cao’s, waaronder de loonschalen, nageleefd worden en dat kostenvergoedingen verantwoord zijn.
Daarnaast begeleiden wij klanten die hun activiteiten wensen af te bouwen. Dat kan gaan van een beperkte herstructurering tot een collectief ontslag en zelfs een sluiting. Wij staan u – voor of achter de schermen – bij en bieden bijstand op het vlak van het scrupuleus naleven van de wettelijke formaliteiten maar ook het berekenen van de kostprijs.
In het geval van een overdracht van onderneming beschikken we over de nodige ervaring om deze operatie zowel van de zijde van de overdrager als die van de overnemer in goede banen te leiden.